Demam PRU-13

Assalamualaikum

Demam politik datang kini. Hahaha....

Kau orang undi apa? Huhuhu.... Jangan beritahu orang lain, semua itu rahsia. Apa nak cerita pasal undi nie ea?

Bila aku buka FB je mesti ada post-post pasal mengundi nie. Parti nie kutuk parti tu, parti tu kutuk parti nie. Tapi mereka yang bercakap tu semua satu bangsa. Bangsa lain tu aku tengok segak je duduk atas kerusi empuk. Emm... Kadang-kadang marah juga aku dengan orang-orang yang macam nie.

Sampaikan ada satu tempat tu, bendera pihak lawan terkena buluh bendera dia pun boleh pergi serang orang tu dekat rumah. Adoi... Esok lusa orang tu juga yang kau mengadap. Macam la dunia nie dia punya. Aku benci betul orang buat kerja tak guna kepala otak nie. Nie semua kerja orang-orang yang tak berpelajaran. Nak bertanding, biar secara sihat. Kita 1 MALAYSIA. Aku tengok tempat lain boleh je ikat sebelah-sebelah. Serabut je masing-masing...




Bersatu teguh, bercerai roboh




Dekat FB lagi la ramai yang PRO-POLITIK nie. Komen tak nak kalah, upload nak yang bikin panas je. Ungkit sana, ungkit sini... Yang nak gaduh-gaduh buat apa? Rakyat gaduh-gaduh. Orang yang kau orang gaduhkan tu siap naik kenderaan mahal lagi. Jalan atas jalanraya berlopak pun tak terasa. Kau orang ada apa? Naik moto, kemalangan sebab lopak-lopak. Kereta pun apa kurangnya. Macam la naik moto nak mengelak lopak-lopak tu.

Nasihat aku sikit je untuk orang-orang yang kutuk-mengutuk nie. Tengok diri anda terlebih dahulu sebelum tengok diri orang lain. Kalau anda rasa, anda dah cukup segalanya... Dalam erti kata lain sempurna, baru la anda layak berkata-kata. Bagi yang belum tahu nak pangkah apa, buang yang keroh ambil yang jernih. Mohon petunjuk dari Allah S.W.T... Dia maha mengetahui segalanya. Semoga dipermudahkan buat kalian. Aaminnn...

Aku? Aku belum daftar lagi. Rsa rugi sangat-sangat sebab tak mendaftar awal. Emmm....

Assalamualaikum

Tiada ulasan: