Mulut puaka...!

Assalammualaikum...

Hai, hoi, hei... Hehehe

Apa khabar semua? Kita sedih la hari nie. Cerita dia macam nie. Kita nie memang la mulut longkang sikit tapi dengan kawan-kawan kita la. Siapa yang kenal kita, faham la. Group whatsaap tu tak payah cakap, hari-hari ada je yang kita nak cerita. Nak cerita buruk la, maki la, semua ada la dalam group tu tapi cerita pasal orang yang luar group la.

Nak dijadikan cerita ada mulut puaka pergi beritahu kepada orang yang kena ngumpat tu. Dah kena serang status facebook pula. Kalau kamu orang dah buat salah dan nampak status member macam hint2 kau, kau rasa?

Aku senang je, aku tak cari. Ada orang akan beritahu siapa yang buat taik dengan aku. Agak sedih juga la orang bertalam-talam nie. Time maki kemain lagi kau, kau dah baik dengan orang tu kau pecahkan semua rahsia.

Last2 aku buat keputusan untuk delete group whatsapp, delete friends instagram, deactive accaount facebook, delete friends wechat tapi siapa yang sembang je lebih.

Bila jadi macam nie aku muhasabah diri balik. Salah aku juga, selalu mengumpat orang. Cakap buruk orang, padahal diri sendiri sama juga. Alhamdulillah Allah sedarkan aku tapi tu la, bukan sekali nie dah banyak kali juga. Kenapa la perangai tu dah jadi darah daging aku pulak... Emmm....

Wassalam

KENA CUCUK MACAM NIE MULUT NIE

Tiada ulasan: