Kemalangan

Assalamualaikum

Hari nie, pagi yang cerah 23/09/2016. Aku pergi kerja dengan senang hati. Boleh pergi tapau. Biasa hari jumaat aku akan beli nasi lemak bungkus untuk kawan-kawan pejabat. Sambil tu niat la sedekah untuk ahli keluarga aku.

Happy aku pergi tapau hari nie. Beli nasi lemak 5 bungkus, kuih 5 biji, bakso 1 dan nasi putih + telur mata + ayam sambal, baru kena RM12 berapa sen tak ingat. Lepas membeli, pergi la kerja dengan senang hati. Nak makan bakso, tak sabar. Bau bakso, 1 kereta semerbak. Bertambah-tambah laparnya.

Aku pergi kerja lalu Taman Counaught, masuk Litrak dan turun susur Salak Selatan-Sungai Besi. Turun je susur tu, aku seronok la. Awal sampai hari nie. Aku pun menyusur perlahan ke kanan. Aku pun bagi la signal. Aku nampak ada kereta Myvi dari arah Tasik Permaisuri. Duduk betul-betul tepi dan belakang aku, dia berhenti. Aku pun keluarkan tangan dan masuk pastinya dengan perlahan sebab depan ada kereta. Kereta depan dah menyusur aku tetap keluarkan tangan sebab takut kereta Myvi tu tak nampak signal aku. Aku tekan minyak dan "BUMMM". Kereta aku langgar 1 kereta atau kereta tu yang langgar aku. Kereta Myvi tadi.

Adoi, aku dah semangat datang awal. Dia boleh buat hal. Aku dengan kereta tu pun pergi ke tepi. Aku turun, aku pun cakap la "Kenapa u jalan jugak? Kan i dah bagi signal, dah keluarkan tangan..." Dia jawab, "Mana i tahu, u kena la tengok i. Tak kan i yang kena tengok u?" Aku dah start menyirap time tu. Dia tambah lagi, "U la salah, u langgar belakang i..."

Vahvahvah....! Senang nak claim aku salah nie. Ingat aku nak mengalah ke? Cerita punya cerita, aku pun dah lambat pergi kerja. Aku ambil nombor telefon dia, ambil gambar nombor kereta. Aku cakap pukul 6 cerita dekat balai.

Aku pun call suami. Cerita dengan suami tapi airmata bergenang. Jangan ejek aku cengeng ea. Huhuhu... Bagi nombor dia dekat suami, suami call. Ada ke dia ajak suami aku minum. Ingat suami aku tak ada kerja, kena marah lagi la orang tua tu. Adoi, kesian pulak dengan dia. Maaf la uncle, kami laki bini memang kurang sifat kesabaran. Hahaha...

Kita report ye nanti uncle

Adios...!







Tiada ulasan: